Pages

Friday 27 February 2015

AKU PEMEGANG MASTER KEHIDUPAN :)

hi assalamualaikum.

aku tgh duduk duduk tunggu flight,
few hour before fly back to malaysia,
aku x dapat tidur sgt,
sbb neuron dalam kepala hotak aku non stop synapse each other sana sini plan ape yg nak buat jap lg,
maklumla, kena travel sorang.
anxiouss gler lol.

well,
sambil duduk2 aku dok perhati je surround aku.
lama rasanya tak buat perangai layan perasaan cenggini.
selalu aku dengan geng aku dok merayap midnite dlm kereta pusing2 damansara - kl layan view tgk karenah org sambil pasang lagu kuat2,buka tingkap, pergh .. heaven . ( heaven ke ? ) .
tetiba aku terflashback zaman aku yang dulu ---
dan aku yang sekarang .

aku yg dulu bukan orang alim.
sekarang pun masih bukan.
tapi untuk aku hidup dan jadi seperti manusia sekarang,
sejujurnya tak pernah aku bayangkan.
dan untuk itu,
aku amat berterima kasih dkt mama yayah + family aku.
untuk rasa sabar mendidik aku jadi MANUSIA.

aku rasa anak no 2 ni mmg ada 'pe'el' dia yg rare sikit,
maybe internal conflict.
sape setuju ?!? hands up !!!!
AHAHAHAHAAA~

dulu,
time aku naif lagi,
aku selalu fikir mama lebih sygkan abg + adik aku.
besides,asek kerja je.
so, untuk aku attract attention dia, aku masuk memacam pertandingan dekat sekolah.
7hari seminggu aku pergi sekolah.
nasyid,bercerita kisah nabi,debate,koir, netball, silat memacam lagi la,sume aku kejar, kononnye bila aku menang, dorang will be proud of me.
dlm academic, mama yayah suka cakap "adik exam dpt no 1-3, mama hadiahkn this and that !"
of coz aku semangat, tuk nak dapatkn reward,aku kne kerja kerasss.
bila aku dapat hadiah basikal,anak patung besarrr, perghhh heavenn giler rasa !

then,
bila da besar baru aku tahu, mama yayah dont educate us to be rich. but their educate us to be happy,later we will know the value of things,not the price. price of effort !
eventho nak beli something pun, u put effort by working part time,bila cuti sem je aku cari kerja parttime, baru dapat beli gadget. mmg sampai jahanam la klo pakai handfon, tapi memang puas hati la. ahahahaa ~
thanks mama yayah :)

btw,since aku teenage, aku asek kena marah,pukul  untuk mcm2 mende mengarut aku buat.
tp mmg salah aku pun. cari penyakit kan.ahahahaa~
buang masa weenngg weenngg moto kesana kesini x reti2 nak balik, anak dara perangai ya Rabbi kalah anak jantan dia.
accident lagi, haihhh.
melebihkan kawan dari org tua.
konon aku jugak yg betul untuk perangai remaja yg aku buat.
dan aku tahu, dah byk kali mama menangis sebab melayan karenah aku.
dan time tu, hati aku mcm batu.
sadiss ---

dan benarlah kata orang,
hidup x selalunya indah, langit x selalu cerah.
bila aku yg selalu diatas tetiba apa yg aku aim dlm exam x dpt.
tersenyap aku dekat hall time amek result.
dan time tu ... hanya ada bahu mama tempat aku meluah menangis teresak esak.
dan gagal dlm hidup tu la dah berikan aku manis :)

bila otak aku dh function well then summarize sume,
baru aku realized,
mama yayah sayangkan anak2 dia semua sama.
takde lebih takde kurang cukup harta dunia akhirat mama yayah bagi. adil . cuma tak serupa penyampaian.
bila aku ada anak nanti mesti aku faham kenapa sayang sama,tapi x serupa.

aku ingat lagi,
aku kena rotan dekat kaki + badan pakai hanger baju,dari single hanger smpai mama triple kan, patah weh semua hanger tu.
aku senyap je. no respon. menangis tak .melawan pun tak.
then mama pakai hanger besi tebal tu sampai bengkok, last last mama terduduk menangis.
" adik x kesian ke dekat mama yayah kerja siang malam nak hantar adik pergi sekolah,beli buku,pergi tuisyen, tapi adik bagi result cenggini dekat mama?"
( aku rasa time tu aku peksa dpt no 7 kot )
tapi, bila aku nampak mama terduduk menangis,hilang sakit badan kena rotan, aku sakit hati dengan diri sndri. menitik air mata aku . I thought our parents will never understand our struggles, but im totally wrong ! the truth is they invest their time to make sure we never understand their. sobb sobb soobb. T_T.

now,
here i belong, madinah :)
marah + sayang mama yayah la buat adik jadi manusia berjaya sejauh ni. kenot imagine ok boleh fly time muda and gain money, adik belajar membesar dari pengalaman. Allahuakhbar, terima kasih hadiahkan mama yayah terbaik tuk aku.
berikan kehidupan yang baik dan buatkan aku jadi pemilik MASTER KEHIDUPAN ;)

tak sabar nak ketemu mama yayah,alunz,kak muni,umar,baby,fatin.
jaga jaga, cikngah nak balikkk ni !!!

syukran katirrr for reading guyz.
pray for my safe flight today beb.
cikngah nebezz kena lari lari cari gate kejar time transit ,alahai !

ailebiiuuu..

2 comments:

  1. Hope dpt jumpa cik nurul yg nakal ni ye.. miss u so much gurl...

    ReplyDelete